tomás ochoa
After Hitchcock – micro relatos
Dise que Hitchcock sempre quixo rodar Rear window en localizacións
naturais pero finalmente fíxoo no decorado artificial máis grande que
a Paramount construíra até aquela. O cine sempre foi pródigo en
arquitecturas ficticias. No presente a realidade parece construirse
como un enorme plató no que se desprega e resplandece a sociedade do
espectáculo… benvidos ao deserto do real. As fotografías desta serie
fan referencia a este paradoxo.
Estas imaxes foron tomadas en distintas cidades do mundo cunha cámara
de fotos e unha de vídeo. En Madrid, os gardas de seguridade do
edificio que fotografaba –alertados polas súas propias cámaras de
vixilancia– abordáronme para me interrogar, mentinlles como un
bellaco, falei da luz crepuscular, do reflexo da lúa nos vidros e
convencéronse de que a súa empresa producira una xoia arquitectónica
que tiña que ser mostrada ao mundo, pero en realidade estábaos a
espiar, non fotografaba a arquitectura senón as persoas a quen as
paredes transparentes do edificio me permitían osmar… vixiádevos os
uns a os outros.
É esta mirada voyeurista e de nocturnidade a que converte o rexistro
de anódinas escenas –executivos, administrativas e señoras da limpeza
nas súas tarefas– en micro relatos. Neste punto cabería imaxinar que,
como en Rear window, algunha paixón furtiva ou algún crime está por
cometerse. Despois de todo, estou case seguro de que se Hitchcock
rodara hoxe a súa película non precisaría un “decorado artificial”.
Tomás Ochoa
Datos persoais
(Cuenca-Ecuador, 1969), Participou en numerosos eventos
internacionais: Bienal de Venecia; Bienal de Singapur; Freewaves Film
Festival (Los Angeles); Festival Internacional de cine de Oberhausen;
Fri-Art – Contemporary Museum (Fribourg); Swiss Art Awards – Art
Basel; Kunstmuseum (Luzern); Políticas de la Diferencia (Valencia).
En 2004 gañou a beca Marcelino Botín (Santander). Foi incluído no
libro 100 Artistas Latinoamericanos (Exit-España). Vive e traballa en
Madrid e Zúric.
Maio 21, 2009 ás 8:01 pm |
[…] Ver Fotos e texto […]